Studieresa till Riga

Publicerad: 2014-04-30 Studieresa till Riga

I månadsskiftet mars/april åkte skolans elever i åk3 på en studieresa till Riga. På schemat stod bl a föreläsning om socialtjänstens arbete och organisation, besök på barnhem och rundvandring i Riga stadshus. Dessutom besökte vi Livslust, en yrkesskola för utsatta barn och ungdomar. På det hela taget en trevlig, intensiv och intressant upplevelse för oss deltagare. Nedan är en del bilder från resan:
Riga-resenärerna 2014

Publicerad: 2014-03-24 Friluftsdag 7 mars
<>
<>Under vårens friluftsdag fanns ett antal aktiviteter att välja på, bl a gick en buss till Romme med skidsugna elever, en grupp gick på hundpromenad i Hagaparken, några spelade curling och några red på islandshästar. Nedan är några bilder från dessa aktiviteter:

Publicerad: 2014-03-10
Fettisdagen med semlor

Fettisdagen är sista dagen före fastan. Förr i tiden ägnade man denna tid åt karnevalsliknande upptåg och god mat. Numera förknippar vi denna dag med semlor och självklart äter vi dessa semlor även på skolan. Nedan några bilder från dagen

Publicerad: 2014-02-14
Öppet hus februari 2014

Tisdagen 4 februari var det öppet hus på Psykologigymnasiet. Besökarna gavs tillfälle att se skolans lokaler, träffa lärare och befintliga elever samt ställa frågor kring utbildningen. Dessutom genomfördes ett program under kvällen där bl a rektor presenterade skolan, elevkåren berättade om sin verksamhet, teater-elever förevisade improvisationsövningar mm. Nedan några bilder från kvällen: