14 februari

Publicerad: 2012-02-23

14 februari

…är ju som bekant Alla hjärtans dag. På skolan hade skyddsänglarna planerat en aktivitet som innebar att alla som ville fick skriva kärleksmeddelanden på anslagstavlan.

Publicerad: 2012-01-27

Julmys och julavslutning…

Sista dagarna på terminen stod bl a “julmys” på schemat. Elevkåren planerade en eftermiddag med film på jul-tema. Näst sista dagen genomfördes “Jul-Olympiaden” då eleverna delades in i grupper som tävlade i olika grenar exempelvis charader, pepparkakshusbygge, ordtävling med bokstavskex mm.

Julavslutningen genomfördes i Hagalundskyrkan med elevernas egna julsånger, premiering av engagerade elever och utdelning av stipendieresa. Därefter gick elever och personal på ett välförtjänt jullov!

Publicerad: 2012-01-23

Montern på gymnasiemässan 2011

Under tre intensiva dagar i slutet av november genomfördes Gymnasiemässan i Älvsjö. Psykologigymnasiet hade självklart en monter på mässan med skolans elever och personal. Våra representanter träffade många intresserade elever och föräldrar som ville höra om hur det fungerar på Psykologigymnasiet.

Publicerad: 2011-12-12

Riga-resa HT2011

Under v45 genomförde åk3 en studieresa till Riga som en del av ett projekt inom kurserna Samhällskunskap C och Psykosocialt arbete. Under några intensiva dagar hann vi med att besöka Riga’s stadshus, Ockupationsmuseet, två barnhem i Riga’s omgivningar och en gymnasieskola, Ziemelvalstu Gimnazija. Dessutom fick vi en föreläsning om Letshelp.lv – en organisation som arbetar med socialt utsatta barn och familjer.

Riga Stadshus&nbsp&Guidning på Ockupationsmuseet

Guider på Grammar School of Nordic Languages