Halloween 2011

Publicerad: 2011-11-30

Halloween 2011

Även i år hölls en Halloween-fest på skolan, denna gång med övernattning för de som önskade. Många elever kom utklädda på skräck-tema och spenderade kvällen/natten på skolan. Bl a var det dansgolv, Playstation-spel och skräckfilmsvisning. Tack till de tre elever som jobbade hårt med förberedelser och efterarbete… Fredrik, Erik och Camilo!

Publicerad: 2011-10-18

Barnteater för inbjudna

Under v41 och v42 spelar åk2 teater för barn från förskolor i närområdet. Våra elever har repeterat in ett antal olika föreställningar inom genren barnteater. Nedan är en del bilder från föreställningarna bifogade:

Publicerad: 2011-08-22

Kick-off 2011

Måndag vecka 33 var det terminsstart för åk1 på Psykologigymnasiet. Det är jättekul att träffa alla nya, förväntansfulla, glada elever som påbörjar sin utbildning hos oss. Första veckan handlar mycket om att lära känna klasskompisar, lärare, lokaler och hur det fungerar på gymnasiet. Under tisdagen var åk1 på picknick i Hagaparken tillsammans med sina mentorer där diverse samarbetsövningar och namnlekar stod på schemat. Nedan finns en del bilder från dagen:

Publicerad: 2011-06-22

Studiebesök DN mediacenter

Under vecka 19 var elever i åk 1 på studiebesök på DN’s mediacenter i Stockholm. Besöket innehöll mycket intressant information om hur en tidning produceras – från journalistik till tryckning. Dessutom fick eleverna pröva på att skapa egna delar till en tidning; löpsedel, förstasida, ledarsida mm