Friluftsdag i mars

Publicerad: 2011-03-31

Friluftsdag i mars

Fredagen 18 mars planerades en vinter-friluftsdag in i schemat. Diverse olika aktiviteter fanns att välja på; utförsåkning i Flottsbro, curling, skridskoåkning, ridning eller hundpromenad i Hagaparken.

Utvalda bilder från dagen:

Carl hoppar högt av glädje

Lag Jenny/Anna/Linnea kammade hem en knapp seger i curlingen!

Publicerad: 2011-02-16

Alla hjärtans dag…

…är ju en dag i kärlekens tecken. Skolans skyddsänglar hade planerat en aktivitet under dagen som innebar mingel i klassrum och hela skolan, där eleverna fick ge varandra ord av uppskattning och kärlek. Detta gjordes genom att alla elever hade ett hjärta av papper på ryggen och klasskompisarna fick skriva budskap till eleven på detta pappershjärta. Aktiviteten kryddades av att geléhjärtan delades ut och åts upp av eleverna!

Publicerad: 2010-12-27

Tisdagen 21 december var det avslutning inför jullovet. En tradition på skolan är att varje klass skriver egna texter till kända julsånger och framför dessa under avslutningen. Därefter sjöng vi tillsammans bl a en julsångsmix “Tänd ett ljus – Last Christmas – White Christmas” med ackompanjemang från två elever på gitarr. Dessutom utdelades premieringar och stipendieresa till välförtjänta elever. Stipendieresan utges till åtta elever i åk 3 som får åka till London för att bland annat besöka Freuds Museum (Freud är en känd psykolog som levde och verkade på 1900-talet). Avslutningsvis höll rektorn ett jultal till elever och personal med en önskan om God Jul och Gott Nytt År.

Eleverna samlas inför avslutningen & Jim och Camilo på gitarr

Glada London+stipendiater

Publicerad: 2010-12-01

Gymnasiemässan 2010

Återigen gick Gymnasiemässan av stapeln och Psykologigymnasiet var givetvis med i en monter. Det var tre intensiva dagar med många nyfikna besökare som ville ta reda på vilken skola de skall välja för sina gymnasiestudier. I vår monter stod elever, lärare och rektorer tillsammans och berättade för alla som ville lyssna om hur livet och utbildningen fungerar på Psykologigymnasiet.

Sök inlägg

Dela inlägget